Ako študujete svoju Bibliu?

štvrtok 12. novembra 2015

Úvod - Hnaný večnosťou, John Bevere

Čo také zvláštne na slove večnosť púta našu pozornosť, ba dokonca dokáže ovplyvniť celý národ? Takým je aj príbeh Arthura Stacea, Austrálčana narodeného do beznádeje na prelome storočia. Jeho život vandráka bol plný drobných krádeží a alkoholu medzi 1. svetovou vojnou a Veľkou krízou. Všetko toto sa však zmenilo, keď 6. augusta 1930 spoznal Ježiša a krátko nato počul volanie svojho pastora, "Chcel by som kričať večnosť v uliciach Sydney." Cítil sa hnaný urobiť toto volanie realitou.
   
Arthur vstával skoro každé ráno, modlil sa hodinu a opúšťal svoj domov medzi 5:00 a 5:30, aby šiel kdekoľvek cítil že ho Boh vedie. Celé hodiny písal jediné slovo, večnosť, približne každých 30 metrov na chodníky Sydney. Po viac než dvadsať rokov zostávala jeho práca tajomstvom. Kto písal toto jednoduché slovo, ktoré spôsobilo že sa nespočetné tisícky ľudí zastavovali a uvažovali nad jeho významom či už bezprostredne alebo dlhodobo? Zachytil tento tajomný muž vplyv a časť moci tohto slova? Až do roku 1956 nebola táto hádanka vyriešená.
Dva roky po Arthurovej smrti, v roku 1967, básnik zo Sydney Douglas Stewart publikoval tieto slová a urobil to jediné slovo nášho Grafitti kazateľa nesmrteľným:

Ten hamblivý tajomný básnik Arthur Stace
Jeho dielom bolo len jedno mocné slovo
Kráčal v najvzdialenejších hĺbkach času a vesmíru
A tam jeho slovo bolo vyslovené a on počul
VEČNOSŤ, VEČNOSŤ, búchalo ako zvon
Melódia nebeských zvukov, temnota z pekla
 
Jednoslovná kázeň sa dotkla národa. Jeho odkaz bol zaistený pre generácie architektom Ridley Smithom, ktorý ho vpísal medeným písmom na námestí Sydney Square. Neskôr ho videlo vyše 4 miliardy duší po celom svete, keď sledovali v televízii otvárací ceremoniál Olympijských hier v Sydney. A znova keď ho ožiaril ohňostroj na moste Sydney Harbor Bridge v predvečer nového milénia.


Večnosť zaujíma pozornosť celého ľudstva. Žiadna rasa, kmeň či rod nedokáže odolať jeho lákaniu. Boli sme stvorení s večnosťou v našich srdciach a s tušením vrodeného a neznámeho pokračovania našej existencie. A preto je múdre ponoriť sa hlbšie do toho čo náš Stvoriteľ hovorí o večnosti, napokon Jeho slovo hovorí, "Z večnosti do večnosti Ja som Boh. Nikto mi nezabráni robiť čo robím. (Isa. 43:13, TLB) Práve z tohto dôvodu si si zobral túto knihu. Verím že si sa rozhodol múdro.
 
Poďme sa spolu pomodliť než začneme. Takto som sa nahlas pri mojom študovaní s očakávaním že sa budeš modliť so mnou:

Drahý Bože Večnosti, Stvoriteľ všetkého a Pán Vesmíru. Prichádzam k Tebe v mene Ježiša Krista, tvojho Syna. Žiadam Ťa v jednote s tvojim služobníkom Johnom Bevere aby si v tento deň pomazal moje oči nech vidia, moje uši nech počujú, a dal mi srdce prijať a porozumieť čo mi hovoríš skrze toto posolstvo. Uvedomujem si že potrebujem pomoc Svätého Ducha aby som spoznal Tvoju vôľu a a Tvoje cesty pre môj život. Túžim Ťa potešovať po všetky dni môjho života rovnako aj po celú večnosť. Ukáž mi nie len Tvoje cesty, ale Tvoje srdce, aby som Ťa mohol poznať, pretože toto je večný život, poznať ťa dôverne ako môjho Nebeského Otca. Ďakujem Ti za Tvoju úžasnú vernosť, milosť a zľutovanie.

Začni s vedomím že Svätý Duch ti dá vidieť a pochopiť to čo by si sám nedokázal. Aké vzrušujúce!
 

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára